Discutabila criza

Oricat s-au complicat financiar vremurile, sigur vine primavara, deci e deja mult mai putina criza in fata ochilor nostri. Si mai mult decat ce zic televizoarele si ziarele, conteaza ce-i in fata ochilor nostri. Iar acolo e lume multa si agitata ca si cum nimic nu s-a-ntamplat. Trafic ranchiunos ca-ntotdeauna, placinta la Gregory’s la fel de ocupata cu branza ca acum un an, iar chelu’ cu ceafa lata si lant infasurat pe dupa trapez sta cu scaunul dat pe spate la masuta lui din mall ca-n vremurile mai bune. Degeaba ma suna al meu sot si-mi zice: „Frate, astia la televizor doar de criza vorbesc! Cica a scazut cantitatea de gunoi de la populatie cu 10 la suta!” I-auzi ce studii bazate se fac. Ma gandesc ca cineva a adunat date statistice de la Rebu, Supercom, Rosal, Urban si cum s-or mai chema firmele de salubritate, au centralizat informatia si au ajuns la socanta descoperire. Sau mai bine sa ma gandesc ca reporterul a auzit o vorba aruncata de baiatu’ care i-a golit tomberoanele de la coltul blocului de dimineata. In spaima provocata de nesiguranta, televiziunile, ziarele se intrec in a prepara bors, fiecare dupa reteta proprie.

Si totusi e mai putina criza, stiu eu. Pentru ca azi cand ma-ntorceam de la birou am lasat in urma, pe dreapta, un baiat cu capul cufundat sub cozoroc care facea jogging. A fost prima oara cand mi-am dat seama ca, orice-ar fi, vine primavara. Si primavara o sa ne mangaie pe toti pe cap. Acum cateva zile mi-au batut niste tiganci in geamul masinii cu ghiocei marunti, dar nu mi s-a aratat primavara atunci. In schimb, baiatul care alerga liber, calm, hotarat, curajos, optimist, baiatul care alerga dupa toate visele lui fara sa ezite macar un pas, mi-a dat fiori de primavara.

Lasă un răspuns

