Os pe os

Un om a demisionat dintr-o functie (nu conteaza sa mai spun si eu cine, ca pe multi dintre politicienii nostri oricum n-o sa-i tina minte, de-a lungul istoriei, decat familia lor), pentru ca era in ultima zi in care mai putea prinde cealalta functie. Omu’ si-a facut un calcul: o buca’ de ciolan tot o sa prind in gura, ca n-o fi bucata aia cu carne grasa de minister, asta e. Dar macar niste zgarciuri tot or mai fi ramas lipite pe partea anatomica ce mi se cuvine MIE din politica, si anume osul de la consiliul judetean.

As face alegeri pe baza de CV si examen. As pune manageri straluciti in fruntea ministerelor, oameni cu minti de business, care sa fie in stare sa priveasca munca lor ca pe un proiect cu obiective si scopuri. As lasa partidelor ce-i al partidelor: doctrina si vorba multa, suculenta. Si as lasa profesionistilor ce-i al lor: actiunea, planificarea, anticiparea, deciziile, succesul. Oameni care au avut acces la cele mai noi cursuri si perfectionari, oameni moderni, care stiu sa se miste la fel de repede ca timpurile.

Am incetat sa mai merg la alegeri, pentru ca mi-e rusine de ele. Asa cum mi-e rusine sa stau la o petrecere la care se asculta manele. Cum sa ma fi dus la niste alegeri la care se intreceau sa-si arate talentul si candidatura cantareti de muzica populara si alte scandalagioaice mondenoide gen Oana Zavoranu. Deci nu! Incerc sa fac abstractie de zona zoster care se intinde pe coastele politicii romanesti. Coaste din care mesteca fomisti toti politicienii penibili care cred ca cel mai greu examen din viata de parlamentar e acela cand trebuie sa-si faca poza pentru proaspata legitimatie.

N u mai am prea mult timp sa ma uit la Mircea Badea, uneori nu-l suport, uneori ma prinde si pe mine insufletirea lui. Dar azi am vazut putin si mi-a ramas in minte o fraza halucinanta pe care a rostit-o, o citez din memorie – „Traim intr-o tara care nu poate sa existe.”  Asa e, mi s-a aratat foarte clar tot chinul si tragedia unei tari care nu e lasata sa-si traiasca cei mai frumosi ani.

Lasă un răspuns

